Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Uchwała Nr XXXIV/335/2021 Rady Miejskiej w Korfantowie z dnia 27-10-2021 w sprawie upoważnienia Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Korfantowie do prowadzenia postępowań i wydawania decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu gospodarki odpadami

Na podstawie art. 39 ust. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1372), art. 6q ust. 1a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( T.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 888; zm.: Dz. U. z 2020 r. poz. 2320 oraz z 2021 r. poz. 1648), Rada Miejska w Korfantowie uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Upoważnia się Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Korfantowie do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej dotyczących: 1) opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
2) zapewnienia przez właściciela nieruchomości utrzymania czystości i porządku w zakresie dotyczącym odpadów komunalnych.

2. Upoważnienie, o którym mowa w ust. 1, obejmuje uprawnienia organu podatkowego w następującym zakresie:
1) spraw określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach dotyczących opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w tym przede wszystkim określone w art. 6k ust. 4b, art. 6ka ust. 2 i ust. 3, art. oraz art. 6o ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
2) podejmowania czynności sprawdzających na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa w związku z przyjmowaniem deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
3) prowadzenia kontroli w zakresie wykonania obowiązku zawarcia umowy na odbiór odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości, którzy nie są obowiązani do uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
4) dokonywania oględzin nieruchomości, o których mowa w art. 6k ust. 4b pkt 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
5) prowadzenia postępowań i podejmowanie innych czynności niewymienionych w pkt 1-4, a pozostających z nimi w związku i mających za przedmiot:
a) składanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;

b) uprawnienia i obowiązki właścicieli nieruchomości w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i opłaty za odbieranie odpadów komunalnych;

c) obowiązki właścicieli nieruchomości dotyczące zapewnienia utrzymania czystości i porządku w zakresie dotyczącym odpadów komunalnych;


§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Korfantowa.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie 14 dni po jej ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego.

Przewodniczący

Ryszard Duś

 

PDF   Uchwała Nr XXXIV/335/2021 Rady Miejskiej w Korfantowie z dnia 27-10-2021 w sprawie upoważnienia Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Korfantowie do prowadzenia postępowań i wydawania decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu gosp.pdf (164,46KB)