1.2 Rejestracja zgonu
KARTA USŁUGI NR 1.2.
Nazwa usługi
Rejestracja zgonu
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Stanu Cywilnego w Korfantowie ul. Rynek 4
parter pok. nr 5
tel. 4343820 do 826 w.46
poniedziałek godz. od 7.30 do 17.00, wt. – czw. godz. od 7.30 do 15.30, piątek 7.30-14.00.
Sposób załatwienia sprawy
Sporządzenie aktu zgonu
Wymagane dokumenty
- karta zgonu (wystawiona przez lekarza stwierdzającego zgon)
- dowód osobisty zmarłego
- dowód osobisty zgłaszającego zgon do wglądu
Opłaty
bez opłat
Czas załatwienia sprawy
w większości przypadków „od ręki przy zgłoszeniu”
Inne ważne informacje
Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w terminie 3 dni od dnia zgonu (24 godziny w przypadku zgonu z powodu choroby zakaźnej):
- małżonek lub dzieci zmarłego
- najbliżsi krewni lub powinowaci
- osoby zamieszkałe w lokalu w którym nastąpił zgon
- pełnomocnik rodziny
Tryb odwoławczy
Od decyzji odmawiającej sporządzenia aktu zgonu przysługuje odwołanie do Wojewody Opolskiego za pośrednictwem Kierownika USC. Odwołanie należy składać w terminie 14 dni od dnia odbioru decyzji.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 28.11.2014r. prawo o aktach stanu cywilnego Dz.U. 2014.1741 ze zmianami