3.6. Wymeldowanie z pobytu czasowego
KARTA USŁUGI NR 3.6.
Nazwa usługi
WYMELDOWANIE Z POBYTU CZASOWEGO
Miejsce załatwienia sprawy
Biuro ewidencji ludności i dowodów osobistych ul. Rynek 4
parter pok. nr 5
tel. 4343820 do 826 wew. 51
poniedziałek godz. od 730 do 17 00, wt. – czw. godz. 730 do 15 30, piątek godz. od 730 do 14 00
Wymagane dokumenty
- Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego”
- Dowód osobisty lub ważny paszport.
W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania,
- dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.
Opłaty
- Czynności zgłoszenia wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
- 17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba zgłaszająca wymeldowanie działa przez pełnomocnika).
Opłatę należy dokonać w kasie Urzędu, ul. Reymonta 4 albo bezpośrednio na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Korfantowie: Bank Spółdzielczy w Prudniku O/Korfantów Nr 12 8905 1010 2001 0000 0084 0001
Czas załatwienia sprawy
„od ręki przy zgłoszeniu”
Tryb odwoławczy
Brak, czynność materialno-techniczna
Uwagi
- Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego pobytu obowiązany jest wymeldować się.
- Osoba może się wymeldować z miejsca pobytu czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.
- Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- Wymeldowania z pobytu czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
- Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
- Zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego, zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu czasowego.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego
Formularze do pobrania
na miejscu pok. nr 5,