Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

3.6. Wymeldowanie z pobytu czasowego

KARTA USŁUGI NR 3.6.

Nazwa usługi

WYMELDOWANIE Z POBYTU CZASOWEGO

 

Miejsce załatwienia sprawy

Biuro ewidencji ludności i dowodów osobistych ul. Rynek 4

parter pok. nr 5

tel. 4343820 do 826 wew. 51

poniedziałek godz. od 730 do 17 00, wt. – czw. godz. 730 do 15 30, piątek godz. od 730 do 14 00

 

Wymagane dokumenty

  • Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego”
  • Dowód osobisty lub ważny paszport.

W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:

  • pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania,
  • dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.

 

Opłaty

  • Czynności zgłoszenia wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
  • 17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba zgłaszająca wymeldowanie działa przez pełnomocnika).

Opłatę należy dokonać w kasie Urzędu, ul. Reymonta 4 albo bezpośrednio na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Korfantowie: Bank Spółdzielczy w Prudniku O/Korfantów Nr 12 8905 1010 2001 0000 0084 0001

 

Czas załatwienia sprawy

„od ręki przy zgłoszeniu”

 

Tryb odwoławczy

Brak, czynność materialno-techniczna

 

Uwagi

  • Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego pobytu obowiązany jest wymeldować się.
  • Osoba może się wymeldować z miejsca pobytu czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.
  • Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
  • Wymeldowania z pobytu czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
  • Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
  • Zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego, zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu czasowego.

 

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności 
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego 

 

Formularze do pobrania

na miejscu pok. nr 5,