Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

3.9. Udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, rejestru PESEL

KARTA USŁUGI NR 3.9.

Nazwa usługi

UDOSTĘPNIENIE DANYCH JEDNOSTKOWYCH Z REJESTRU MIESZKAŃCÓW, REJESTRU ZAMIESZKANIA CUDZOZIEMCÓW, REJESTRU PESEL.

 

Miejsce załatwienia sprawy

Biuro ewidencji ludności i dowodów osobistych ul. Rynek 4

parter pok. nr 5

tel. 4343820 do 826 wew. 51 

poniedziałek godz. od 730 do 17ºº, wt. – czw. godz. od 7³º do 15³º, piątek godz. od 730 do 1400

 

Sposób załatwienia spraw

Udzielenie informacji

 

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, rejestru PESEL.
  • Dowód uiszczenia opłaty za udostępnienie danych jednostkowych.
  • Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika)
  • Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu).

 

Opłaty

31 zł – opłata za udostępnienie danych jednostkowych.

17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).

Opłaty należy dokonać w kasie Urzędu, ul. Reymonta 4, lub na konto Urzędu Miejskiego w Korfantowie: Bank Spółdzielczy w Prudniku O/Korfantów Nr rachunku: 12 8905 1010 2001 0000 0084 0001

 

Czas załatwienia sprawy

Do 30 dni

 

Tryb odwoławczy

przysługuje w przypadku wydania decyzji o odmowie udostępniania danych osobowych – do Wojewody Opolskiego w terminie 14 dni od otrzymania decyzji

Uwagi:

  • Przez dane jednostkowe rozumie się informacje dotyczące jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem.
  • Potrzeba uzyskania danych może wynikać z interesu prawnego lub faktycznego.
  • W przypadku powoływania się na interes prawny, wnioskodawca jest zobowiązany wskazać przepis prawa materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania danych osobowych innej osoby lub załączyć dokumenty potwierdzające ten interes. Przykładowe sytuacje wskazujące na posiadanie interesu prawnego to: przysługujące wierzytelności, postępowanie sądowe w sprawie: nabycia spadku, zniesienia współwłasności, o ochronę dóbr osobistych.
  • W przypadku wskazania we wniosku interesu faktycznego, organ właściwy do udostępnienia danych występuje o uzyskanie zgody osoby, o której udostępnienie danych wystąpił wnioskodawca.
  • Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
  • Wniosek można złożyć bezpośrednio w urzędzie, przesłać pocztą lub przekazać w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
  • Dane osoby zmarłej niezbędne do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia uzyskuje się bezpłatnie i po złożeniu wniosku o udostępnienie danych.

 

Podstawa prawna

 

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego 
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego 
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2012 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL

 

Formularze do pobrania

na miejscu pok. nr 5 (Rynek 4),