Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

3.8. Wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, rejestru dowodów osobistych

KARTA USŁUGI NR 3.8.

 

Nazwa usługi

WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ Z REJESTRU MIESZKAŃCÓW, REJESTRU ZAMIESZKANIA CUDZOZIEMCÓW, REJESTRU DOWODÓW OSOBISTYCH

 

Miejsce załatwienia sprawy

Biuro ewidencji ludności i dowodów osobistych ul. Rynek 4

parter pok. nr 5

tel. 4343820 do 826 wew. 51 

poniedziałek godz. od 730 do 17ºº, wt. – czw. godz. od 7³º do 15³º, piątek godz. od 730 do 1400

 

Sposób załatwienia spraw

Wydanie zaświadczenia

 

Wymagane dokumenty

  • wniosek o wydanie zaświadczenia
  • dowód osobisty a w przypadku jego braku – inny dokument tożsamości.
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
  • tytuł prawny do lokalu – w oryginale, do wglądu (w przypadku uzyskiwania informacji o ilości osób osobach zameldowanych w lokalu lub braku zameldowania osób w lokalu).

 

Opłaty

17 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia.

17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).

Opłaty należy dokonać w kasie Urzędu Miejskiego w Korfantowie lub przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Prudniku O/Korfantów Nr rachunku: 12 8905 1010 2001 0000 0084 0001.

Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

 

Czas załatwienia sprawy

Do 7 dni

 

Inne ważne informacje

  • Wniosek składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
  • Wniosek można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Tryb odwoławczy

przysługuje zażalenie do Wojewody Opolskiego w Opolu, złożone w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia.

 

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego 
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności 
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 
  • Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych 

Formularze do pobrania

na miejscu w pok. nr 5, wniosek o wydanie zaświadczenia