Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

3.7. Zameldowanie i wymeldowanie decyzją administracyjną

KARTA USŁUGI NR 3.7.

 

Nazwa usługi

ZAMELDOWANIE I WYMELDOWANIE DECYZJĄ ADMINISTRACYJNĄ

 

Miejsce załatwienia sprawy

Biuro ewidencji ludności i dowodów osobistych ul. Rynek 4

parter pok. nr 5

tel. 4343820 do 826 wew. 51 

poniedziałek godz. od 730 do 17ºº, wt. – czw. godz. od 7³º do 15³º, piątek godz. od 730 do 1400

 

Sposób załatwienia spraw

Wydanie decyzji

 

Wymagane dokumenty

  • pisemny wniosek właściciela lokalu o wymeldowanie danej osoby
  • tytuł prawny do lokalu – do wglądu (w oryginale).
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
  • pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
  • w przypadku zameldowania decyzją administracyjną należy dołączyć do podania druk „zgłoszenie pobytu stałego”

 

 

Opłaty

10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji

17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
 

Opłatę należy dokonać w kasie Urzędu lub na rachunek bankowy Urzędu: Bank Spółdzielczy w Prudniku O/Korfantów Nr rachunku: 12 8905 1010 2001 0000 0084 0001

Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Opłata skarbowa podlega zwrotowi w przypadku wydania decyzji umarzającej postępowanie. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek strony.

 

Czas załatwienia sprawy

zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego

 

Tryb odwoławczy

Do Wojewody Opolskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Korfantowa

 

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 

 

Formularze do pobrania

brak