3.7. Zameldowanie i wymeldowanie decyzją administracyjną
KARTA USŁUGI NR 3.7.
Nazwa usługi
ZAMELDOWANIE I WYMELDOWANIE DECYZJĄ ADMINISTRACYJNĄ
Miejsce załatwienia sprawy
Biuro ewidencji ludności i dowodów osobistych ul. Rynek 4
parter pok. nr 5
tel. 4343820 do 826 wew. 51
poniedziałek godz. od 730 do 17ºº, wt. – czw. godz. od 7³º do 15³º, piątek godz. od 730 do 1400
Sposób załatwienia spraw
Wydanie decyzji
Wymagane dokumenty
- pisemny wniosek właściciela lokalu o wymeldowanie danej osoby
- tytuł prawny do lokalu – do wglądu (w oryginale).
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
- pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
- w przypadku zameldowania decyzją administracyjną należy dołączyć do podania druk „zgłoszenie pobytu stałego”
Opłaty
10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji
17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
Opłatę należy dokonać w kasie Urzędu lub na rachunek bankowy Urzędu: Bank Spółdzielczy w Prudniku O/Korfantów Nr rachunku: 12 8905 1010 2001 0000 0084 0001
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Opłata skarbowa podlega zwrotowi w przypadku wydania decyzji umarzającej postępowanie. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek strony.
Czas załatwienia sprawy
zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego
Tryb odwoławczy
Do Wojewody Opolskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Korfantowa
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Formularze do pobrania
brak