Uchwała Nr X/56/2024 Rady Miejskiej w Korfantowie z dnia 18-12-2024 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Korfantów na 2025 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d) oraz i), pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465; zm.: Dz. U. z 2024 r. poz. 1572), art. 94, art. 211, art. 212, art. 214, pkt 1 i 3, art. 215, art. 217, art. 218, art. 221, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 238, art. 239, art. 258, art. 264 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1530; zm.: Dz. U. z 2024 r. poz. 1572, poz. 1717 i poz. 1756)
Rada Miejska w Korfantowie uchwala co następuje:
§ 1. Ustala się dochody budżetu na rok 2025 w łącznej kwocie 66.593.630,88 złotych, w tym: 1) dochody bieżące: 55.744.366,99 złotych , 2) dochody majątkowe: 10.849.263,89 złotych , 1 jak w Załączniku Nr 1.
§ 2. Ustala się wydatki budżetu na rok 2025 w łącznej kwocie 65.492.506,48 złotych , 1) wydatki bieżące: 53.578.310,96 złotych , 2) wydatki majątkowe: 11.914.195,52 złotych , 1 jak w Załączniku Nr 2,
3) wykaz zadań w zakresie inwestycji, jak w Załączniku Nr 3.
§ 3. Nadwyżka budżetu w kwocie 1.101.124,40 złotych zostanie przeznaczona w całości na spłaty pożyczek i kredytów. § 4. Ustala się:
1) przychody budżetu w łącznej kwocie 3.284.402,79 złotych , 2) rozchody budżetu w łącznej kwocie 4.385.527,19 złotych , zgodnie z Załącznikiem Nr 4.
§ 5. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów w wysokości: 5.000.000,00 złotych , w tym na: sfinansowanie przejściowego deficytu w kwocie 5.000.000,00 złotych. § 6. 1. Tworzy się rezerwę ogólną budżetu w kwocie 166.832,00 złotych . 2. Tworzy się rezerwy celowe w łącznej kwocie 242.532,00 złotych , z tego na: 1 zarządzanie kryzysowe w wysokości 150.000,00 złotych ,
2 inicjatywy lokalne w wysokości 48.000,00 złotych ,
3 inwestycje w wysokości 44.532,00 złotych.
§ 7. Łączna maksymalna kwota:
1) poręczeń i gwarancji udzielanych z budżetu wynosi 100.000,00 złotych,
2) pożyczek udzielanych z budżetu wynosi 100.000,00 złotych.
§ 8. Ustala się dochody w kwocie 170.000,00 złotych z opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 170.000,00 złotych na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z Załącznikiem Nr 5. § 9. Ustala się dochody w kwocie 8.000,00 złotych z opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wydatki w kwocie 8.000,00 złotych na zadania z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, zgodnie z Załącznikiem Nr 6. § 10. Ustala się dochody w kwocie 2.845.776,00 złotych z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wydatki w kwocie 2.845.776,00 złotych na pokrycie kosztów funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, zgodnie z Załącznikiem Nr 7. § 11. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie odrębnymi ustawami:
1 zgodnie z Załącznikiem Nr 8,
2 zgodnie z Załącznikiem Nr 9.
§ 12. Wydatki budżetu gminy obejmują planowane kwoty dotacji udzielane w roku 2025:
1 jak w Załączniku Nr 10.
§ 13. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego – zgodnie z Załącznikiem Nr 11.
§ 14. Wydatki budżetu na 2025 rok obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę 609.605,12 złotych , zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 21 lutego 2014r. o funduszu sołeckim (Dz.U. z 2014r. poz. 301 ze zm.) - zgodnie z Załącznikiem Nr 12. § 15. Ustala się plan przychodów i kosztów dla samorządowego zakładu budżetowego
1 jak w Załączniku Nr 13.
§ 16. Ustala się limity wydatków na programy i projekty realizowane ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych zgodnie z Załącznikiem Nr 14 do niniejszej Uchwały.
§ 17. Ustala się, że uzyskane przez jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonywanych w tym samym roku budżetowym zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku budżetowym.
§ 18. Upoważnia się Burmistrza Korfantowa do:
1) zaciągania kredytów krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego – do kwoty 5.000.000,00 złotych,
2) dokonywania zmian w ramach działu w planie:
2.1.) wydatków bieżących na wynagrodzenia i składki od nich naliczane,
2.2.) wydatków majątkowych,
2.3.) w zakresie przeniesień między wydatkami bieżącymi a majątkowymi,
3) przekazania jednostkom organizacyjnym Gminy uprawnień do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
4) przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków w ramach działu kierownikowi samorządowego zakładu budżetowego Gminy,
5) udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do kwoty 100.000,00 złotych,
6) udzielania w roku budżetowym pożyczek z budżetu do kwoty 100.000,00 złotych,
7) lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innym banku niż bank prowadzący obsługę budżetu.
§ 19. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Korfantowa.
§ 20. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego i wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 roku.
Uchwała Nr X562024 Rady Miejskiej w Korfantowie z dnia 18-12-2024 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Korfantów na 2025?rok.pdf (3,75MB)
Załącznik nr 0 X562024.docx (7,86KB)
Załącznik nr 1 X562024.docx (16,34KB)
Załącznik nr 1 X562024.docx (6,42KB)
Załącznik nr 2 X562024.docx (11,30KB)
Załącznik nr 2 X562024.docx (20,65KB)
Załącznik nr 3 X562024.docx (6,22KB)
Załącznik nr 3 X562024.docx (11,43KB)
Załącznik nr 4 X562024.docx (6,53KB)
Załącznik nr 4 X562024.docx (6,45KB)
Załącznik nr 5 X562024.docx (6,59KB)
Załącznik nr 6 X562024.docx (6,21KB)
Załącznik nr 7 X562024.docx (6,29KB)